Hoppa till sidans innehåll

Intervallprogram Tisdagar


Vecka Tisdag Pass, längre Kommentar Tränare
4 21/1 Backe, två set 6x90sek. 3min joggvila mellan seten Håll nere hastigheten så att man orkar alla backar i samma fart Petter
5 28/1 4x5min + 4x2min, 1min vila. Samma fart alla 5min, lite snabbare på 2min Johan
6 4/2 2x6, 2x5, 2x4min, 2min joggvila, Bibehåll samma fart men spring kortare. Ca 85% av max, halvmaratempo Anna
7 11/2 Backe, 2 set med 10x1min Håll nere hastigheten så att man orkar alla backar i samma fart J-O
8 18/2 Två set med 6x2min, 1min vila, 2min setvila Ca 85 -  90 %, 10 km fart Lennart
9 25/2 Minutintervaller: 5-4-3-2-1, 1-2-3-4-5min, 1min vila, 3min serievila Ca 10km fart på 3-5 min, lite snabbare på 2-1 min Petter
10 3/3 4x 3-2-1min, 1min vila, 2min setvila Bibehåll samma fart men spring kortare (ca 85% av max) 10km tempo Marcus
11 10/3 6set 90-60-30s, 1min vila, 2min setvila Högt tempo, ca 5km Marcus
12 17/3 4x8min stegringslopp, 2min vila Öka varannan minut från "snabbt uppvärmningstempo" till "90%" sista 2 min J-O
13 24/3 Progressiv distans Tempohöjning ca 15  sek varje km så länge man orkar. Start  6,30 - 7 min - ca 3,40 Johan
14 31/3 Testlopp 6km 6km snabbdistans, på cykelbanan mot Inglatorp Lennart
15 7/4 3x10min, Fartökning i 1min efter 4 och 9 min. 2min setvila (4min i ca halvmarafart, sen 1min ökning i ca 5km fart, 4min halvmarafart, 1min 5km fart, vila) Marcus
16 14/4 4x 3-2-1min, 1min vila, 2min setvila Bibehåll samma fart men spring kortare (ca 85% av max) 10km tempo Petter
 
Vecka Tisdag Pass, kortare

Kommentar

Tränare
4 21/1

2x4, 2x3, 2x2, 2x1min.

2min vila på 4&3min, 1min vila på 2&1min

Ca 10 km-tempo fart på 3-4 min. lite snabbare på 1-2 min. Niklas
5 28/1 8x3 farter á 1min (Lättjogg-75%-90%) Försök hitta distinkt temposkillnad mellan de tre farterna. Lennart
6 4/2

6x4min, 1min vila. Fartökning efter 3min i varje fyra

10k - halvmara tempo i 3 min. öka sista min på varje fyra Pauline
7 11/2 Minutintervaller. 4-3-2-1, 1-2-3-4. 1 min vila. 3min serievila 10 km -tempo jämn fart på 3-4 min. lite snabbare på 1-2 min. Susanne
8 18/2 2x5min, 2x4min, 2x3min, 2min vila Ca 10km-halvmartempo Niklas
9 25/2 Backe, två set med 4x2min. 3min serievila Håll nere hastigheten så att man orkar alla backar i samma fart Pauline
10 3/3 3x8 min, 2min vila.  

 (2 + 1 + 2 + 1 + 2 min) Där 2 min ska va i ca 5-10 km fart, sen 1min i lite lägre tempo, ca 10-15sek per km

Lennart
11 10/3 6st fyra farter á 1min (Gå-jogg-milfart-snabbt)

Försök hitta distinkt temposkilnad mellan farterna

Niklas
12 17/3 3x8min i fyra farter á 2min. 2min setvila

2 min varje fart. Distinkt skillnad mellan farterna. Mara, halvmara, 10 km, 5 km fart.

Pauline
13 24/3 10x2min, 1min vila

Ca 10km fart

Susanne
14 31/3 Testlopp 6km

Snabbdistans 6km, på cykelbanan mot Inglatorp

Niklas
15 7/4 2x4min, 4x2min, 1min vila

 

Anna
16 14/4 Två set med 6st 60s fart 30s vila, 3min serievila

Vänd efter varannan 60/30 

Susanne
Uppdaterad: 17 SEP 2018 09:18 Skribent: Niklas Boman

TB_bromölla

mardrömmen

kustmaran

jämjöhalvan

Postadress:
Team Blekinge LF
Tennvägen 11 A
37150 Karlskrona

Besöksadress:
Tennvägen 11 A
37150 Karlskrona

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info