Hoppa till sidans innehåll

Intervallprogram Sommartisdagar


Vecka Datum Intervall Kommentar Tränare
26 29-jun Minutintervaller. 5-4-3-2-1-1-2-3-4-(5).     1 min joggvila. 2 min serievila 10 km-tempo jämn fart på 3 - 5 min. lite snabbare på 2-1 min. sista 5 min för längre gruppen. J-O
27 06-jul 4 * 5 min + 4 * 2min. 1min vila  samma fart på alla 5 min. något fortare på 2 min. Ca 80 / 85% Lennart
28 13-jul Progressiv distans. tempohöjning ca 15  sek varje km så länge man orkar. Start  6,45 - 7 min - ca 3,45. Planera rundan så avhoppen inte blir för långt iväg. Petter
29 20-jul Kombipass 4 - 5 set. 2 * 90 sek backe. Lugn jogg ner. Ca. 1000 m löpn. Mellan backseten.  Jämn fart alla backarna. Löpning ca 80%. Vändning vid möte med 1:eman Lennart
30 27-jul 2 * (6 * 2min). 1 min vila, 2 min setvila Ca 85 -  90 %, 5 - 10 km fart Pauline
31 03-aug 3 - 4 * 8min stegringslopp, 2min vila Öka varannan minut från uppvärmningstempo till 90% sista 2 minutrarna. Vänd efter varje 8-minutare. Susanne
32 10-aug 4 - 5 * 3-2-1, 1min vila, 2min serievila bibehåll samma fart men spring kortare (ca 85% av max) 10km tempo. Sista setet för längre gruppen J-O
33 17-aug 3 * (2min marathonfar t + 2min 5km-fart), utan vila
3 min joggvila
3  * (2min marathonfart + 2min 5km-fart), utan vila
On/Off intervall. 2 * 12 minuter växling mellan 2 tempon.
Vänd efter 6 minuter.
Jogg/lufsvila mellan 12minutarna. 
Petter
34 24-aug Backe 2 set 6*90 sek. 3 min vila mellan seten. Håll nere hastigheten så att man orkar alla backar, ingen mjölksyra i benen.  Pauline
35 31-aug 5 - 8 * 4 min ca 80%. Ta inte i mer än att du kan hålla samma fart alla 8. J-O
Uppdaterad: 17 SEP 2018 09:18 Skribent: Niklas Boman

TB_bromölla

mardrömmen

kustmaran

jämjöhalvan

Postadress:
Team Blekinge LF
Tennvägen 11 A
37150 Karlskrona

Besöksadress:
Tennvägen 11 A
37150 Karlskrona

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info